Dobra decyzja • IXO Ford Fiesta RS WRC, Monte-Carlo 2017, Ogier / Ingrassia

Cześć! Dzisiaj chciałbym dokończyć historię niespodziewanego rozstania. Pewnie pamiętacie, jak Volkswagen już po przypieczętowaniu czwartych z rzędu tytułów mistrzowskich (dla kierowcy i zespołu), postanowił niespodziewanie wycofać swój zespół, zostawiając kierowców i inżynierów bez zatrudnienia. Sytuacja ta była o tyle nieciekawa, że sezon 2016 był ostatnim dla ówczesnych wurców, a zespoły już w najlepsze testowały nowe maszyny na 2017 rok...

IXO RAM641 Ford Fiesta RS WRC'17, Zwycięzca Rajdu Monte-Carlo 2017

IXO RAM641 Ford Fiesta RS WRC'17, Zwycięzca Rajdu Monte-Carlo 2017

Lider zespołu Volkswagena, Sébastien Ogier jako aktualny Mistrz Świata, pierwszy dostał oferty konkurencji. Po kilku testach Fiesty i Yarisa oraz rozmowach z Citroënem, zdecydował się na współpracę z ekipą M-Sportu, która przygotowała na sezon 2017 całkiem nową Fiestę RS WRC.

Wielu fanów i ekspertów wątpiło w słuszność tej decyzji. Mówili oni, że Seb powinien wybrać fabryczny zespół Citroëna, bo z prywatnym M-Sportem nie ma szans na walkę o kolejny tytuł. Ogier jednak bardzo szybko zamknął usta wszystkim malkontentom, zwyciężając na otwierającym sezon Rajdzie Monte Carlo z ponad dwuminutową przewagą. Przez cały sezon załoga Ogier / Ingrassia w parze z M-Sportem pozostawała konkurencyjna, co zaowocowało piątym z rzędu tytułem mistrzowskim francuzów. Właściciel zespołu, Malcolm Wilson miał jeszcze więcej powodów do szczęścia, bo nie dość, że Ogier wygrał, to jeszcze dzięki trzeciemu miejscu Otta Tanaka w generalce, M-Sport wrócił na szczyt, zwyciężając w klasyfikacji zespołów.

Piękne ujęcie Fiesty na Monte-Carlo | źródło

Dzięki tym osiągnięciom, Ford postanowił wrócić do rajdów i w obecnym sezonie silnie pomaga zespołowi Wilsona, który teraz nosi nazwę M-Sport Ford World Rally Team. Ostatnio zrobiło się głośno o tym, że Ford zaangażował do prac nad Fiestą WRC'18 inżynierów z serii NASCAR. Na tę chwilę śmiało można powiedzieć, że ta współpraca wychodzi znakomicie. Po czterech rundach sezonu, Ogier prowadzi w generalce, mając na koncie aż 3 zwycięstwa.

A teraz pora poświęcić parę słów miniaturze. Muszę przyznać, że już dawno żaden model od IXO models nie zrobił na mnie aż tak dobrego wrażenia. Fiesta Sebastiena Ogier z RMC 2017 została wykonana naprawdę wyśmienicie. Ma bardzo dokładnie odwzorowaną karoserię, którą pokryto równym lakierem i dobrze spasowanymi kalkami.

Z przodu świetnie prezentują się reflektory, ogromna atrapa chłodnicy oraz wlot powietrza pod nią. Z dużą precyzją odlano przedni zderzak, dzięki czemu wygląda bardzo porządnie. Spodobały mi się wloty na masce wykonane z perforowanego plastiku. Sylwetka modelu prezentuje się równie dobrze. Duże koła są bogate w detale, a na pochwałę zasługują też szyby, przez które widać ładne wnętrze. Znajdziemy tam srebrną klatkę bezpieczeństwa, koło zapasowe, czy niebieskie pasy fotelach. Na bokach auta bardzo ładnie odwzorowano wszelakie przetłoczenia i lotki.

Tył samochodu także jest całkiem w porządku. Nieźle wyglądają reflektory, nad którymi umiejscowiony jest bardzo rozbudowany spoiler. Do tego dochodzą fajnie wykonane wyloty powietrza na błotnikach oraz ogromny dyfuzor, nad którym znajduje się przyzwoita końcówka wydechu.

Z samochodów nowej generacji Fiesta RS WRC'17 podoba mi się zdecydowanie najbardziej, więc bardzo cieszy mnie fakt, że jej miniatura od całkiem przystępnego cenowo IXO jest aż tak dobra. Model sprawia wrażenie takiego jakby kompletnego. Nie umiem tego inaczej ująć. Po prostu wszystko tutaj gra i pasuje do siebie. Wszystkim fanom rajdów serdecznie polecam ten model, jest naprawdę świetny. Ja go kupiłem w sklepie modeliki.pl, a transakcja przebiegła bez żadnych problemów. W czwartek wieczorem zrobiłem przelew, a w poniedziałek Fiesta stała już w mojej gablocie.

Na koniec zapraszam Was do obejrzenia poniższej galerii zdjęć miniaturki, wraz z fotkami grupowymi oraz do polubienia Rajdowej Kolekcji na Facebooku. Dziękuję serdecznie za uwagę, życzę udanego weekendu. Trzymajcie się!

IXO RAM641 Ford Fiesta RS WRC'17, Zwycięzca Rajdu Monte-Carlo 2017
IXO RAM641 Ford Fiesta RS WRC'17, Zwycięzca Rajdu Monte-Carlo 2017
IXO RAM641 Ford Fiesta RS WRC'17, Zwycięzca Rajdu Monte-Carlo 2017
IXO RAM641 Ford Fiesta RS WRC'17, Zwycięzca Rajdu Monte-Carlo 2017
IXO RAM641 Ford Fiesta RS WRC'17, Zwycięzca Rajdu Monte-Carlo 2017
IXO RAM641 Ford Fiesta RS WRC'17, Zwycięzca Rajdu Monte-Carlo 2017
IXO RAM641 Ford Fiesta RS WRC'17, Zwycięzca Rajdu Monte-Carlo 2017
IXO RAM641 Ford Fiesta RS WRC'17, Zwycięzca Rajdu Monte-Carlo 2017
IXO RAM641 Ford Fiesta RS WRC'17, Zwycięzca Rajdu Monte-Carlo 2017
IXO RAM641 Ford Fiesta RS WRC'17, Zwycięzca Rajdu Monte-Carlo 2017
Citroen C4 WRC, VW Polo R WRC i Fiesta RS WRC - zwycięskie auta Sebastiena Ogier z mojej kolekcji
Citroen C4 WRC, VW Polo R WRC i Fiesta RS WRC - zwycięskie auta Sebastiena Ogier z mojej kolekcji
  Na koniec takie zbiorowe fotki: Citroen C4 WRC, VW Polo R WRC i dzisiejsza Fiesta RS WRC - zwycięskie auta Sebastiena Ogier z mojej kolekcji
  P.S. Artykuł niesponsorowany - RedBulla musiałem kupić za swoje :(

Komentarze

  1. Czy na pewno testował C3? Z tego co pamiętam szef Citroena nie był zainteresowany oddaniem auta do przetestowania. Generalnie liczyłem na to, że Ogier wybierze M-SPORT, a przede wszystkim nie wróci do Citroena i zdobędzie kolejny tytuł mistrza za kierownicą Forda. Model wygląda efektownie i rzeczywiście również bardzo ładnie :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie testowal. Były prowadzone jedynie wstepne rozmowy. Taki skrót myślowy, ale już poprawiam, żeby było czytelniej. Dzięki za czujność :)

      Mnie najbardziej ucieszyło, że Ogier wygrywa w innym aucie niż Polo, bo wcześniej wszyscy mówili, że to nie kierowca wygrywa, a auto. Teraz nie ma już żadnych wątpliwości co do jego talentu, a ja mu bardzo kibicuję :)

      Z modeliku jestem strasznie zadowolony, nie pamiętam już kiedy miałem tyle radochy z ixo :)

      Również pozdrawiam

      Usuń
  2. GRan modelo, impresionante trabajo en los gráficos!.

    Saludos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias! Estoy muy feliz de que a la modelo y las fotos les hayan gustado :)
      Saludos!

      Usuń
  3. Kiedy Ogier wygrał cztery światowe tytuły z Volkswagenem, wielu z nas uważało, że jest to produkt wyższości Polo. Wygrywając w 2017 roku z Fiesta de Malcon Wilson -tytuł, który najprawdopodobniej powtórzy się w 2018 roku- pokazał nam, że jest wyjątkowym pilotem. Idzie za śladami Loeba.
    Piękna IXO Ford Fiesta.
    Uścisk!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą w stu procentach. Od dawna kibicowalem Ogier i cieszę się, że w końcu miał okazję udowodnić, że wygrywał dzięki talentowi, a nie dzięki Polo.
      Mam nadzieję, że w tym roku zarówno Ogier jak i M-Sport staną na podium.
      Pozdrawiam ;D

      Usuń
  4. Witaj Damianie! Rajdowa Fiesta to prawdziwe cacuszko :D Bardzo podobają mi sie zdjęcia zbiorowe z Red Bullem :D

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czesc Piotrku! Jestem mega zadowolony z niej. Po ostatnich wypustach ixo naprawdę się nie spodziewałem, że ta Fiesta będzie aż tak dobra ;D

      Cieszę się, że RedBull się podoba. Lubię robić takie fotki :)

      Rowniez pozdrawiam!

      Usuń
  5. Cześć !

    Ta Fiesta jest naprawdę świetną pozycją wśród modeli IXO, zwłaszcza tych nowszych. Na zdjęciach wygląda dobrze, a w realu to już w ogóle super ;)
    Gratuluję wspaniałej miniaturki oraz bardzo ciekawego zdjęcia grupowego :D

    Pozdrowienia !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Dziękuję serdecznie za dobre słowa. Miniaturka jest naprawdę fajna i mam nadzieję, że ixo utrzyma ten poziom w kolejnych produkcjach ;)

      Pozdrowienia!

      Usuń
Co sądzisz o tym wpisie? Podziel się swoją opinią w komentarzu!